lördag, november 17, 2007

Istället för mat: förvirring!

Frågan som de flesta ställer sig: "Var lade jag egentligen mobilen?"

Frågan som inte fullt så många ställer sig: "Varför lade jag mobilen i kylen?"


Nej, jag vet inte varför, men där låg den. I äggfacket. Och ringde ilsket. Jag som letat efter den en bra stund (fruktlöst, givetvis) blev både glad och konfunderad, men så är det när man lagar mat intensivt: saker åker in och ut ur kylskåpet och rätt vad det är glömmer man vad man egentligen sysslar med. Tidigare har jag hittat både lösa cigaretter, hårspännen och faktiskt en ensam strumpa (dock ren) i kylen.

Ja, lite knäpp är jag nog.

5 kommentarer:

Kurt sa...

Jag har provat att slicka bort flytande margarin från fingret, det var diskmedel - inte gott.

Jessica sa...

Men en mobiltelefon i kylskåpet slår strumpan.
Jag förvarar orkidéer i kylskåpet - på fullt allvar - under vintern när de ska vila. Förvånar besökare.

Anonym sa...

Underbart! XD Det där är den underhållande delen av tankspriddhet (alla är inte lika underhållande...)

Jag tror inte att jag slår dig, men jag vet att jag någon gång har konfunderat mig själv när jag hittat tandkrämstuben i garderoben...

annamaria sa...

Ja du verkar helt klart inte ensam i förvirringen. Jag hittade förklädet i kylen och barnen hittade grytunderläggen i sin vantlåda. Jag kan ju sluta skämmas nu för mobilen känns värre....

Anonym sa...

Pröva aldrig att stoppa in katten i kylen. Han uttryckte klart och tydligt att han inte uppskattade det.

Jag lägger allt i kylen, plånböcker och nycklar och allt möjligt. Men jag fattar verkligen inte vad som pågick i skallen när jag lyfte upp katten och försökte stoppa in honom i kylen.